marți, 16 februarie 2016

Rugă pentru poet

        Grigore Vieru s-a născut la 14 februarie 1935, în comuna Pererîta din raionul Briceni (fostul judeţ Hotin), comună aşezată pe malul stîng al Prutului, la mică distanţă de Miorcanii lui Ion Pillat de pe malul drept.

- Numele şi prenumele?
- Eu.
- Anul de naştere?
- Cel mai tînăr an
cînd se iubeau
părinţii mei.
- Originea?
- Ar şi semăn
Dealul acela din prelungirea codrilor.
Ştiu toate doinele.
- Profesiunea?
- Ostenesc în ocna cuvintelor.
- Părinţii?
- Am numai mamă.
- Numele mamei?
- Mama.
- Ocupaţia ei?
- Aşteaptă.
- Ai fost supus
Judecăţii vreodată?
- Am stat nişte ani închis
În sine.
- Rubedenii peste hotare ai?
- Da. Pe tata. Îngropat.
În pămînt străin. Anul 1945.
Am memorat versurile poetului. Am recitat pentru elevii din clasa I"a". A fost o lecţie de recunoştinţă şi demnitate.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.