Zi de zi tindem să facem un lucru bun, interesant, copleşitor, util.
Începem cu...
Începem cu...
PIRAMIDA SUCCESULUI.
•
E
benefică la începutul orei. Se adresează o întrebare legată de calendarul
zilei, de tema lecţiei, de vreo problemă iscată în clasă. Fiecare elev se dă cu
părerea rostind enunţul şi punînd mîna pe mîna învăţătorului. Concluzia - în comun!
• PUNCTE TARI: Crearea bunei dispoziţii, exprimarea propriei păreri,
aşteptarea rîndului, formarea spiritului de echipă.
Calculul oral - în cerc
• Se distribuie atîtea fişe cîţi elevi sunt în clasă. Prima
e la învăţător. Rezultatul unei fişe e începutul altei fişe.
• PUNCTE TARI: Sporeşte atenţia, antrenarea în rezolvarea exerciţiilor
la viteză, memorarea tablei înmulţirii.
•
La
lecţiile de matematică.
Dominoul fanteziei
• E perfectă acestă activitate pentru orice lecţie, orice secvenţă a
lecţiei. Exemplu: Eu anunţ “Dominoul
cuvintelor - rimă pentru ….” Elevul cu cuvîntul găsit iese în faţă suprapunînd
palma peste a colegului şi rosteşte cuvîntul – rimă. Putem salva şi un coleg ce nu
se descurcă. Rezultatul bun şi aşteptat - un cerc format din toţi elevii clasei.
Sfatul meu e important!
•
E
potrivită pentru ora de “Ştiinţe”. E o concluzie la final de lecţie. Ce vor lua pentru viaţă
din tema dată? Enunţul e formulat printr-un sfat convingător, argumentat, adresat
învăţătorului, drept răspuns la întrebarea cadrului didactic. Batem palma cînd
am reuşit împreună!
• PUNCTE TARI: Formularea unui enunţ argumentat, o fixare şi
sistematizare a cunoştinţelor, evaluare a lecţiei.
Ciocolata ne ajută....
Lecţia dulce sau...
•
E o lecţie în ajun de Crăciun, o
lecţie altfel. Sarcinile ţin de domeniul “Cultură generală”. Am organizat şi la Paşti, vă aduceţi aminte?
• •Am
ieşit din cadrul programei găsind utilizarea cunoştinţelor în societate,
dincolo de manual.
• Puncte tari: Elevul
abordează la oră o problemă actuală din diferite perspective ( evaluator,
receptor, facilitator, creator, expert, învăţător, …).
Teatrul de imaginaţie
• După studierea unei opere literare, se propune înscenarea
celor citite, dar contribuind cu crearea unor replici, acţiuni intuite,
imaginate.
• La orele de “Limba şi literatura română”
Puncte tari: Îmbogăţirea
vocabularului, formarea spiritului de echipă, oferă posibilitatea de a
interacţiona elev-grup.
Astfel lucrăm noi . E diferit?
Am crescut mai mari şi putem face poze chiar noi, elevii. E bine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.