luni, 20 aprilie 2015

Lecţia în mişcare

Zi de zi tindem să facem un lucru bun, interesant, copleşitor, util.
Începem cu...
PIRAMIDA SUCCESULUI.
      E benefică la începutul orei. Se adresează o întrebare legată de calendarul zilei, de tema lecţiei, de vreo problemă iscată în clasă. Fiecare elev se dă cu părerea rostind enunţul şi punînd mîna pe mîna învăţătorului. Concluzia  - în comun!

 PUNCTE  TARI:     Crearea bunei dispoziţii, exprimarea propriei păreri, aşteptarea rîndului, formarea spiritului de echipă.


Calculul oral - în cerc
      Se distribuie atîtea fişe cîţi elevi sunt în clasă. Prima e la învăţător. Rezultatul unei fişe e începutul altei fişe.
   PUNCTE TARI:   Sporeşte atenţia, antrenarea în rezolvarea exerciţiilor la viteză, memorarea tablei înmulţirii.
      La lecţiile de matematică.




Dominoul fanteziei

      E perfectă acestă activitate pentru orice lecţie, orice secvenţă a lecţiei. Exemplu: Eu  anunţ “Dominoul cuvintelor - rimă pentru ….” Elevul cu cuvîntul găsit iese în faţă suprapunînd palma peste a colegului şi  rosteşte cuvîntul – rimă. Putem salva şi un coleg ce nu se descurcă. Rezultatul bun şi aşteptat - un cerc format din toţi elevii clasei.





Sfatul meu e important!









      E potrivită pentru ora de “Ştiinţe”. E o  concluzie la final de  lecţie. Ce vor lua pentru viaţă din tema dată? Enunţul e  formulat  printr-un sfat convingător, argumentat, adresat învăţătorului, drept răspuns la întrebarea cadrului didactic. Batem palma cînd am reuşit împreună!
      PUNCTE TARI:  Formularea unui enunţ argumentat, o fixare şi sistematizare a cunoştinţelor, evaluare a lecţiei.

Ciocolata ne ajută....


Lecţia dulce sau...
      E o  lecţie în ajun de Crăciun, o lecţie altfel. Sarcinile ţin de domeniul “Cultură generală”. Am  organizat şi la Paşti, vă aduceţi aminte?
      •Am ieşit din cadrul programei găsind utilizarea cunoştinţelor în societate, dincolo de manual.
    Puncte tari:   Elevul abordează la oră o problemă actuală din diferite perspective ( evaluator, receptor, facilitator, creator, expert, învăţător, …).








Teatrul de imaginaţie

      După studierea unei opere literare, se propune înscenarea celor citite, dar contribuind cu crearea unor replici, acţiuni intuite, imaginate.
      La orele de “Limba şi literatura română”
   Puncte tari:  Îmbogăţirea vocabularului, formarea spiritului de echipă, oferă posibilitatea de a interacţiona elev-grup.


Astfel lucrăm noi . E diferit?


Am crescut mai mari şi putem face poze chiar noi, elevii. E bine!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.